aku...dia...bermula kehidupan

aku...dia...bermula kehidupan

Monday, May 9, 2011

Tahniah kepada yg menang...

terlalu lame mengedit smpai hilang ape yg aku nk tulis...
demmmm...
malas nk taip byk2... cume nk ucapkan tahniah kepada...
semua pasukan yg menjuarai liga negara masing2..
meh kita buat rangkuman nk x?

Barclay's Premier League - Manchester United
Championship - Queens Park Rangers (QPR)
La Liga - Barcelona
Bundesliga -Borussia Dortmund
Scudetto Italia - AC Milan
Ligue 1 France - Lille
Ukranian Super League - Shaktar Donetsk
Eredevise  - PSV Eidhoven
Liga Sagres Portugal - FC Porto

Rasanya cukup la rangkuman utk minggu ini.
banyak nk dikongsi tp keletihan menyelubungi.
he2. bmadah2 plak. memang letih + internet
mcm kembali slow kat umah ni, so... sori ye
bagi pembaca2 sekalian...

Cume nk mengucapkan tahniah pada Man United
di atas kejayaan merangkul kejuaraan liga buat
kali ke 19. Tahniah ini juga diucapkan pada
peminat2 Man United sbb tahun ni je korang leh
bsuka2, sbb lps Van Der Saar dah bsara ujung
season ni, tau la korg... aku ckp je, korg mmg
tau hakikat Man United tanpa keeper yg hebat,
mmg korg kurg hebat... btul x? btul x?he2...

n aku nk share sikit legend2 Man United yg aku
anggap mmg legend... pilihan aku la, xtau la korg
kan sape pilihan korg... jom tgk...


Legend pertama - mmg sgt legend kot... pada aku la... 23 tahun bkhidmat, lebih

lama dari Tun Mahathir jd PM. wlwpn die manager Man United, tp aku respek
die abis la... sllunye pandai pilih pmain, kawal pmain n taktikal game yg bagus.
Lps Sir Alex Ferguson ni bersara, mendapat la korg Man United. tp kalu dpt
Pep Guardiola, mungkin bole meneruskan legasi yg SAF tinggalkan kot.

Legend kedua -  Ryan Giggs. Pengalaman die sgt bharga. Since 1991 dh bsama
dgn Man United. Smua piala die dh rasa (peringkat kelab la). pemain yg sgt 
bagus, xde kontroversi n bole menjadi pencetus semangat kepada pemain2 muda
utk brusaha lebih hbat lg. aku rs die ni akan dpt pangkat "Sir" gak pasni... 
tunggu jela... 

Legend no 3 - Eric Cantona. Pemain yg SAF beli dari Leeds United lps Leeds 
mnang EPL tahun brp aku x ingat. Badan bsar tp skillful n gaya kepimpinan 
yg sgt best. n penjaring gol yg prolifik. cume kdg2 baran jela kan...he2. 

Legend no 5 - pada aku patut brada dlm list legend2 Man United. 
Sbbnye die ni masa kat Man United dl, tahap accuracy mase spak 
freekick 8/10. 8 dari 10 sepakan die akan gol, x kesah direct shoot 
atau indirect shoot. legend 2. dapat A kot, 80%. 


Cukup la 4 org dlm list aku. kalu nk tmbah korg tmbah la sendiri ye. 
saja je nk bg tribute utk Man United sbb menang kali ke 19, 1 lebih
dari Liverpool. n sama dgn AC Milan gak. Once again, tahniah 
kepada semua pemenang. n tggu kemunculan Arsenal yg lebih 
mantap n pastinya lebih bsdia utk menjulang kejuaraan liga n Eropah. 

take care smua. Assalamualaikum... f77

3 comments:

  1. Like this post.. and agree... alex ferguson made man u for what they are now.. dari player yang tah sape2 and kurang terror, leh jadi top player in the world, pastu semua org sibuk nak beli.. hehehe.. nway, bravo man u.. tak sia-sia menyokong dari zaman kecik2 lagi.. :D

    ReplyDelete
  2. tahniah la mun... sbb jd penyokong man u... tp man u mungkin akan jd Juve versi England la pasni. mark my word ye...he2...

    ReplyDelete
  3. aku blum yakin lg dgn pep...dia ade team full of stars, best ever barca side...and plus barca ny youth development gempak, tibe2 byk gile talent dtg dr catalonia..tp aku suke dia, dia rendah diri n respect SAF...tp slagi dia xkuar or dia x build barca br aku xckup yakin lg la...

    pasal GK, mmg btul tp tgk balik ade sbb lain jgk bagi aku...waktu time ktorg xmng title 3 tahun tu, MU tgh rebuild...roon dgn ron tgh nak blajar and mu baru ilang beckham, veron, keano pon bla...so xfair aku rse kalo point kat GK je

    point is team ktorg macam2 star datang pergi, cantona, beck, ronaldo, keane...lpas ni giggs...tp MU still menang something sbb SAF...kalo dia blah pasti, ye aku stuju dgn ko

    anyway man, again fantastic blog...please write more about sum other teams jgk heheh

    ReplyDelete