aku...dia...bermula kehidupan

aku...dia...bermula kehidupan

Friday, May 27, 2011

27 May 2011














Perlawanan yang memang ditunggu oleh semua peminat bola
sepak seluruh dunia. Perlawanan akhir UEFA Champions
League. Ulangan perlawanan akhir tahun 2009 di mana pada
tahun 2009 Barcelona menang 2-0 hasil jaringan Samuel Eto'o
dan Lionel Messi. Tapi adakah perlawanan kali ini masih
menjadi milik Barcelona atau nasib kali ini menyebelahi Man
United.

Aku cume nk buat prediction sape barisan pemain n yg pnting
siapa bakal menjadi kelab terbaik di Eropah utk musim 2010/
2011.














Manchester United, juara BPL 2010/2011, setakat ini
merupakan pasukan terbaik di England, 19 kali juara Premier
League. Pada aku dlm dekad lps mmg Man United yg tbaik.
Di samping pengurus yg mmg sgt bpengalaman, Man United
ada kelebihan sbb perlawanan kali ini diadakan di England.

Berdasarkan pemerhatian aku, rekod Man United di home
sgt baik, so ni mmg advantage buat Man United. Tapi... ada
tapinya... kejap lg aku cerita...















Lawan Man United mlm ni adalah juara La Liga 2010/2011,
Barcelona, juara liga Sepanyol sebanyak 25 kali. Dari segi
sejarah dorg mmg nampak hebat. Kekuatan dorg mmg cukup
complete dari bahagian serangan smpai ke pertahanan. Tapi...
ada tapi gak...he2... jom kite tgk ape yg tapinya...

Tapi yg pertama...

Perlawanan final kali ini di Wembley, England, tapi kan, Man
United still x dapat pakai jersi merah dorang. Jersi merah tu
mmg keramat sbb kebanyakan game dorg season ni kalu
pakai jersi merah mesti menang... Tapi sayangnya dorg
terpaksa pakai jersi away, sesuatu yg ingin dielakkan oleh
Man United tp luck pada jersi x menyebelahi dorg. Aku bukan
superstitious, tp cume meramalkan yg dorg xde luck pada baju
je. tp kan x semestinya Man United x bole menang kan... btul
x don? btul x mun?he2

Tapi yg kedua...

Berdasarkan sejarah sepanjang Barcelona bermain di England,
x pernah Barcelona pernah menang di England. Kali terakhir
Barca menang di England adalah pada tahun 2006, itu pn lawan
Chelsea. 5 tahun kot. Even tahun ni lawan Arsenal dorg kalah.
So dari segi keputusan perlawanan di England jelas Barca x
cukup kuat, n yg lagi best, Messi seperti disumpah di England
sbb Messi xpernah score goal di England, so ini kelebihan
sebenarnya utk Man United, tp once again, ini bukan alasan
utk Barca x menjadi juara Champions League.

ok, jom predict barisan kemungkinan utk Final UCL.
Kita mulakan dengan Barca ye...

GK   - Victor Valdes
RB   -  Alves
CB   -  Pique
CB   -  Puyol
LB   -  Abidal
DM -  Sergio Busquet
CM -  Xavi Hernandes
AM  - Iniesta
RW - Pedro
LW  - Villa
CF  -  Messi

Man United

GK  - Van Der Saar
RB   -  Rafael
CB  -  Rio
CB  - Vidic
LB  - Evra
RMF - Valencia / Nani
CMF - Carrick
CMF - Park Ji Sung
LMF - Giggs
CF  - Chicarito
CF  - Rooney

Ini sekadar prediction aku. Mungkin aku perubahan 1-2
player. Semoga barisan pemain yg akan bmain dlm final UCL
kali ini mmg yg terbaik sbb final kali ini adalah final revenge.
Mesti sgt best... n meh aku buat prediction.....he2

Barcelona 0-0 Manchester United
Manchester United akan menang sepakan penalti. 5-4

Game terlalu menarik smpai susah nk score. aku rase la...he2

Cukuplah utk kali ini. Tunggu jelah mlm esok. Aku nk tggu
komen member2 lain. Oklah guys, c u then...

Majulah sukan untuk semua...

Assalamualaikum..f77

No comments:

Post a Comment