aku...dia...bermula kehidupan

aku...dia...bermula kehidupan

Monday, May 23, 2011

Chelsea pulak la...

Aku just nk share pendapat pasal Chelsea especially psl isu
manager dorg. Aku xnk la komen byk2... t terasa plak org2
Chelsea yg membaca.

Aku kenal psl Chelsea mase zaman Zola dl. Aku x ingat sgt
la tahun brp, tp rsnye around tahun 96 kot sbb mase tu aku
blaja mengenali bola sepak dunia. Masa tu br form 1 tapi aku
dh sgt follow bola sepak dunia, especially lps England jd host
Euro tahun 2, (Euro 96).

jom kita recap sape manusia yg pernah jd coach/manager
Chelsea ni... (aku xtau la dorg ni bnasib baik @ x sbnrnye).
he3...

ni list dari tahun 2000...



Grant
2007 - 2008

Mourinho
2004 - 2007

Ranieri
2000 to 2004


dlm keempat2 org kat atas ni, aku percaya ramai yg kate
Jose Mourinho yg bjaya bawah Chelsea ke next level, tp
kan, aku rs, org yg btanggungjawab build Chelsea ialah
Claudio Ranieri. Dgn bajet limited die still mampu utk
create team yg mampu mencabar team2 lain. Mase die
jugak die bjaya bawak masuk Frank Lampard, Joe Cole,
Makalele, Marcel Desaily n few name yg cukup terkenal
dlm dunia bola sepak.

Sebenarnye dgn barisan player yg Chelsea ade, aku rs
dorg ni bole sgt pegi jauh, cume yg penting pada aku la,
sorg coach yg consistant, sbb, setiap coach die mesti ade
plan jangka pendek n pjg. bukan main taram je... mase
zaman Claudio Ranieri ni pn Chelsea dh bjaya menang
piala. bukan xde menang ape2. Tapi kalu Jose Mourinho
duk lagi lame kat Chelsea, die mungkin dpt jd the 2nd SAF.
Korg tau kan sape SAF, 23 tahun yg membanggakan
bsama Man United.

Masalah Chelsea ni pada owner die yg gler n x sedar diri.
tau la duit byk, tp xpnah nk bagi peluang pada coach /
manager utk baiki kesilapan @ atasi apa masalah dlm kelab.

Xpelah, aku xnk komen byk2, cume sj nk bkongsi cerita
dgn member2 psl Chelsea yg br je pecat Ancelotti smlm.
Ancelotti merupakan salah sorg manager terbaik kat Itali,
n pada aku die patut diberikan pluang lagi. Xpelah Uncle
Ancelot, ade hikmah disebalik kejadian...


Cukup la smpai di sini. jumpe lagi sblm Final Champions
League nnt. aku mmg aku bcerita sedikit t, skrg tgh cari
bahan utk menyedapkan cite... klah...daaaaaa


Assalamualaikum...f77

No comments:

Post a Comment