aku...dia...bermula kehidupan

aku...dia...bermula kehidupan

Wednesday, May 18, 2011

Can Arsenal do it next season...

Can Arsenal do it next season...

Persoalan yg dah selalu diutarakan oleh semua penyokong Arsenal
n haters Arsenal sejak 6 tahun lepas. Polisi menggunakan pmain
remaja aku kira sedikit 'makan tuan'. Sebabnya kerana terlalu
bgantung pada pemain muda n xnak amek pemain bpengalaman
n xnak bblanje. Walaupun aku sgt menentang pembelian pemain yg
'over price' tp utk menguatkan pasukan, kita perlu utk bblanje.

Kami penyokong Arsenal dh bgitu 'desperate' utk atleast dpt 1 piala
x kira apa jenis piala. Tapi bukanla Piala Emirates. Atleast Carling
ke, FA Cup ke, tp yg lg baik Barclays Premier League @ Champions
League la kan...

Segalanya kini tserah pada pengurus Arsenal musim dpan. Persoalan
sekarang, adakah Arsene Wenger akan terus menerajui Arsenal
musim dpan atau mungkinkah akan ada pengurus baru...

Mungkinkah ini musim terakhir
Arsene Wenger bsama Arsenal.
Perlukah Arsenal membawa
pengurus baru yg mungkin akan
membawa tuah baru kepada
Arsenal. Siap yg layak utk
menggantikan legasi Arsene
Wenger yg sudah mula bsama
Arsenal sejak Oktober 1996.




Memang byk kejayaan yg sudah dibawa oleh Arsene Wenger
sejak dari 1997 smpai 2005. Cume slps 2005 Arsenal kecewa
wlw bbrapa kali brada di landasan utk memenangi piala. Even
pada tahun 2006 Arsenal bjaya mara ke final UCL. Tapi itu
smua sjarah. Apa yg penyokong Arsenal mahukan ialah
kejayaan n kejuaraan x kira pada mana2 peringkat. Aku sbg
penyokong setia Arsenal mmg sgt2 nk tgk Arsenal mnang
something next season. Moga doa aku diperkenalkan Allah
la ye. Amin...

Kalau diberi pilihan pengurus baru, aku sebenarnye xnak org
yg xpernah ade kaitan dgn Arsenal. My 1st choice is...........

David O'leary. Dia salah
sorg dlm list legend Arsenal
n dia patut kembali ke smula
ke Arsenal mcm Dollah
Salleh kembali ke Selangor



menang Liga Super n Piala Malaysia. Wlaupun O'Leary br
dipecat oleh Al Ahli FC di UAE tp aku pasti dia mungkin
individu yg sesuai dgn Arsenal. Sebagai bekas pemain
semangat utk membawa kejayaan pasti sgt tinggi. n masa
O'Leary mengemudi Leeds United pada lewat 90an, smpaikan
dorg bjaya layak ke semi final UCL, sedangkan Leeds pasukan
yg kerdil je mase tu.

Calon lain yg mungkin bole membawa kejayaan adalah............


Jose Mourinho. Tapi dia pun tgh nk build up
the new Real Madrid. Aku pun xnak la sgt
bharap sbb dia ada cakap dia nk kembali
pada Chelsea. So, kemungkinan 2 mcm
xde la. Tapi segalanya mungkin bole
tjadi kan...





Aku cume tfikir 2 org ni je buat mase ni. Sbb kredibiliti n pengaruh
selain game play yg dorg approach pada team ada sikit2 mcm
Arsenal.

Klah, cukup la buat masa ni, mungkin lusa aku nk bcerita pasal team
Arsenal yg aku nk season dpan...(kalu aku jadi manager la.he2)

c u guys then.... Assalamualaikum.... f77

2 comments:

  1. jose mourinho penah ckp, dia nk g epl balik but not to chelsea, or at least as long as abromovic ade. too much ego between those two id say. to manchester? not sure.

    david oleary, lame xdgr name dia. t'igt zmn leeds jadi gile beli sume star, masuk semi ecl and suffer kaw2 bile fail masuk ecl next season.

    aku rase, arsenal kne stick dgn arsene just arsene kne ubah skit. aku kdg2 heran, cam arsene dah lupe plak dulu arsenal mmg cantik, tp ade player keras, determined gak cam keown, vieira, parlour. camne pon, kalo dia still xubah aku minat nak tengok martin oneill finally dpt club betul2 besar. so dia leh dpat budget yg dia xdapat kat villa. fancy him?

    ReplyDelete
  2. martin oneill mmg pengurus yg ok gak. die bjaya pecahkan dominasi Rangers kat SPL n brought Villa at a new level, a stail game yg bagus. tp aku mcm nk Arsenal btukar angin dgn coach/manager baru. kalu bole la... tp tgk la jun-ogos t. kalu still wenger jd manager, i tetap akan support die...
    in arsene we trust...

    ReplyDelete