aku...dia...bermula kehidupan

aku...dia...bermula kehidupan

Wednesday, April 27, 2011

Semi Final UCL yg tidak meyebelahi aku...

aku tulis dulu keputusannya ye...
    
Schalke 04 0-2 Manchester United
Real Madrid 0-2 Barcelona

Aku mmg xkan sokong Man United, tapi dorg berjaya menang
dgn selesa kat Schalke dgn kelebihan 2 gol away, same la gak
dgn Barca, 2 gol away yg sgt berharga. Atas kertas kite dh nmpk
team mane akan pegi Wembley utk final UCL tahun ni.
Cume mungkin keajaiban kekuasaan Allah je yg dapat mengubah keputusan
2nd leg semi UCL nnt.


Kalu diikutkan Man United telah berjaya melepasi badi dorg bila berjumpa
dgn team dari Germany ni. Man United dh belajar dari kesilapan dl n dorg
berjaya membawa bekalan selesa utk perlawanan timbal balik kat
Old Trafford Selasa dpan. Sebelum-sebelum ni, kalu jumpe je team dari
Germany dalam UCL, dorg mesti akan kalah, mcm last year, dorg kalah
dgn Bayern Munich, n dorg penah kalah dgn Borussia Dortmund n
Bayer Leverkusen. Masa 2 zaman 2 team ni dpt masuk final UCL. Actually
team dari Germany ni kuat kot. Ade je yg dpt masuk final. Xde la ramai
sgt star dorg, kecuali Bayern Munich la.Schalke kurg bernasib baik sbb even
bermain di laman sendiri tp xmampu memanfaat segala kelebihan yg ada n yg
pasti even Raul ada dgn dorg, tp disebabkan pengalaman x cukup, so dorg
senang tumbang. Difahamkan ini 1st time Schalke 04 layak ke semi final UCL,
so, tahniah gak la kat dorg n dgn terpaksenye aku ucapkan tahniah gak pada
Man United yg mcm sebelah kaki masuk ke Wembley utk Final UCL 2011.

Meh kite beralih ke Mighty Barca, they're truly mighty for me, especially
when Messi has his magical touch. Aku sgt berharap yg Jose Mourinho can bring
UCL to Santiago Bernabeu but, Pep Guardiolais more special than Jose now.
Every season he manage to bring at least 1 title for the club since he become
the manage/head coach of Barca on 2008 if im not mistaken la. Barca is too good
to handle, Villa upfront together with Messi the Witch. The midfielder is lead by
General Xavi Hernandes n his best friend Iniesta. At the back 4, they have
Captain Puyol, Pique n Alves. n also their goalkeeper Valdes who is improving
much this season n aku dgr ada yg menyata die layak utk mengganti Casillas
utk mana2 perlawanan antarabangsa Sepanyol selepas ni.


Harapan Real Madrid sekarang macam dh xde,Jose Mourinho yg cakap la.
Berbekalkan pengalaman lps aku yakin n pasti Barca dah macam masuk final.
Bole la korg Jumpe Man United balik tahun ni. Comfirm Man United nak balas dendam kan.

Real Madrid sebenarnye pada aku la dari awal tahun terlalu yakin (over confident) dgn
kekuatan team dorg, smpai kadang2 dgn team mcm Osasuna pn dorg pandang
sebelah mata, tp at the end, kalah kat stadium sendiri. xkira la ramai mana star korg,
tp head coach smpai player simpanan pn star, tp kalu main x bagus, x ke manenye der...
(ttbe trase kat team sendiri kan..ishh).



Tapi kalu Jose Mourinho still b the manager at Bernabeu,
he will bring something for Madrid.

Believe me. He just need times. betul x Mr Mourinho?haha


klah kawan2, sampai di sini saje utk hari ni. aku sambung minggu dpn lps aku balik
dari Cameron Highland. Percutian bersama keluarga + pre honeymoon kali ke 3
sblm honeymoon sbnr2 honeymoon on 13-16 May.

c u then... Assalamualaikum.... f77

2 comments:

  1. mourinho has bring something:
    the copa del rey that has been rammed over by their bus...
    tu la...pakai lg taktik 'park the bus'...

    ReplyDelete