aku...dia...bermula kehidupan

aku...dia...bermula kehidupan

Monday, April 18, 2011

masih kecewa...

kalu ikutkan mmg aku mcm dh mls nk menaip ni..
sbb aku buat blog ni psl bola n kehidupan aku..
my life is good, very good alhamdulillah, cume psl bola je..
buat aku sgt2 kecewa, especially the result that came from...
my beloved team...ARSENAL.

seriously so frustrated with them, with the result they produce
lately...
definitely bukan cara team yg bakal menjadi juara...
terpaksa condemn team sndiri, sbb sgt kecewa
tp di hati ni, Arsenal Forever beb...
mcm aku sokong Selangor la, FOREVER SELANGOR.
Even Selangor lwn Arsenal pn aku akan sokong Selangor.
selangor mmg terbaik smpai bile2. cumenye aku sgt bharap,
season ni Arsenal akan memberikan atleast 1 piala, tp Carling Cup
pn kalah time final lawan Birmingham.. sgt mendukacita semua
penyokong Arsenal 1 dunia. bukan 1Malaysia but 1whole world.

xpe... ade hikmah semuanya ni... yg penting fokus utk next game,
perlawana derby, vs Totetnham Hotspurs, yg skrg ni dh makin bising.
sbb dorg ni blagak mcm the best team in north London la, London pride la...

jadah mane London pride, Arsenal 13x Premier League tilte, 10x FA Cup,
n so on, korg... same je mcm Manchester City. noisy neighbours...
mgkn tahun ni je naik, thn dpn mcm sirih pulang ke gagang la, sila pulang
ke tempat asal ye.he2. x baik kan aku...

sabarlah Firdaus, yg pasti, teruskan menyokong Arsenal, sbb mungkin ada
ambitions n brangan lebih, tp next season insyaAllah is our season, sbb ape,
byk sbb beb... ok, aku bg list..

1. aku refer balik sejarah, Arsenal last menang Cup before kite bederet2 menang
Cup adalah tahun 1990-91, n terpaksa tggu 6 TAHUN br menang piala single 
double pada tahun 1997-98. So, lps 6 Tahun since 2005, so kite akan menang 
sumthing next season... insyaAllah

2. kehebatan Man United terjejas sbb xde gol keeper hebat.
Man united mmg akan hebat kalu ade goal keeper hebat, sejarah pn membuktikan bende 
yg sama. aku jamin sume penyokong man United setuju dgn statement aku ni. 
zaman schmeichel dorg menang treble, n van der saar pn they manage 2 do so. n ble 
schmeichel ni xde, mmg Man United tkial2 time tu smpai la Van Der Saar smpai.
so, tahun dpn, kurg cabaran dari Man United sbb goal keeper power dh "yillek".he2

3. chelsea x konsisten.
coach korg best pe, dari ranieri, mourinho, n skrg ni Anchelotti. sume byk piala g 
stamford bridge, cume owner korg je gler. duit byk tp giler meroyan... asek2 ble pasukan
kureng perform ckit, ko minta carik coach baru. bak datang Rajagopal la.he2. biar jd Harimau 
London la beb...he2

4. pasukan lain blum cukup kuat utk mencabar.
aku tgk kejap Everton, kejap Aston Villa, skrg ni Man City (yg mungkin bole bg saingan lebih)
n jiran yg x sedar diri... (spurs la sape lg). tp tggu la seaon dpn, aku bajet, QPR, pasukan lame
yg dl mmg penah mewarnai EPL, n aku ingat Cantona penah sepak Kungfu penyokong QPR dl.
he2. Welcome back QPR in advance. 


so itulah alasan2 yg mungkin bole membantu Arsenal musim depan, tp sbnarnye, sume bgantung
pada diri sendiri. cukup kuat x kita n mengharungi 38 game + game2 lain mcm UCL, FA, Carling n
game2 lain. kalu cukup kuat, insyaAllah, bukan 1, bukan dua, mungkin sume Piala yg ada korg bole menang.

klah, cukupla utk hari ini, jumpa lagi next time.
adios. Assamualaikum... f77

3 comments:

  1. nice entry as always mandong...
    just 1 je pembetulan, cantona sepak palace ny fan instead of QPR :D fuck u crystal palace, still bitter over fergie's 1st cup in MU

    n abt list 2, those r valid points...in fact kalo arsenal mng league cup lg tmbah kyakinan aku arsenal mng sumtin bigger next season...but next transfer window will b key

    kte tggu....

    ReplyDelete
  2. sczesny keeper hebat pe?hihih..kalu dia pkai topi peter cech lagi hebat man. ke nk train dia smpai dia power melampau man?ada la kene tunggu 10 tahun plak nk suh dia bijak.
    - FROM HAMIDI

    ReplyDelete
  3. ndon... mmg kene tggu tranfer window next jun-sept. n tq sbb btulkan aku, salah maklumat plak aku.he2. anyway Cantona mmg legend...

    midi... sczesny masih dalam proses pembikinan utk jadi hebat kot. kite tgk la nnt.he2.

    ReplyDelete