aku...dia...bermula kehidupan

aku...dia...bermula kehidupan

Monday, July 2, 2012

Spain Juara Euro 2012.

Spain Juara Euro 2012.


Spain menepati ramalan banyak pihak, mampu memenangi perlawanan akhir Euro 2012. Sejarah juga tercipta sbb Spain pasukan pertama memenangi Euro secara 'back to back'. Tiada negara pernah buat sebelum ni. n yg lg best, dorg menang  3 title within 6 years. 1st time jugak utk negara Eropah, tapi tidak untuk Amerika Selatan la. Brazil pernah buat menang Copa America n World Cup.(just nk share info je)

Aku bukanlah peminat Spain. Zaman sekolah2 dulu minat la. Zaman ada Luis Enrique, Raul muda2. Ada Zubezareta, Hiero, n dll. Zaman Spain x terrorist mcm skrg. Tp aku minat dorg punye game play. Dari dulu x berubah. Tp skrg korg bukan la pilihan aku, Ade sbb, tp xleh nk tulis... Personal sikit.he3. 

Tapi Spain pasca Raul mmg hebat. Dorg cuma perlu gabung 2 club utk buat 1 nasional team. xde player Chelsea pun xpe kot.(he3, jgn marah ye midi-tu pun kalau ko bace). Spain skrg mmg berhak duduk no 1 dlm world ranking. dorg boleh tapau sume team stakat ni. tp 2014... kite tggu apa nasib dorg. 

kembali pada Final Euro 2012. Itali sebenarnya masih melawan. 1st half aku tkejut gak, at 1 time b4 Alba score, possession Itali pgang kot. 58-42. Tapi masuk 2nd half, hancus...pada aku la... Spain terus btahan n mampu score 2 biji lagi dari 2 org player Chelsea kesayangan midi. 




tu gambar 2 player kesayangan midi dgn piala Euro 2012 semalam. Torres bagus gak mlm td, n yg lg surprised kan aku, Torres menang Golden Boot. 3 gol dlm masa 198 minit pmainan. prolifik kot. kalah Gomez. Kat Chelsea nk score punye la susah... tp kat Spain. so midi....haha

aku xnak tulis byk la. pnat... cerpen pun x setle lg. Tahniah kepada Spain n penyokong tegarnya. Tahniah juga pada Italy walaupun kene sayur kat Final Euro. 1st time dlm tmpoh 12 tahun aku tgk Euro, (96 aku start tgk), final team kalah kene sayur cmni... ish2... kesian Italy... 

k kawan2... c u then... tggu #cerpenpertamaku. 

Assalamualaikum
f77

2 comments:

  1. so what's wrong nando? u need a year to netting single goal.but with spain, u just need 3 minutes to hit it! best of luck for the nex season nando~

    ReplyDelete
  2. who's nando? haha..
    we'll c as early as next month di...
    c u then.he3

    ReplyDelete