aku...dia...bermula kehidupan

aku...dia...bermula kehidupan

Sunday, July 1, 2012

I'm back..again.


Setelah sekian lama aku menyepi...,
aku rasa aku nk kembali dalam dunia penulisan blog ni la... Dan sebagai permulaan baru ni, aku jadikan Final Euro 2012 sebagai permulaan baru aku dalam bidang penulisan blog ni...

Italy vs Spain. Unexpected final.(pada aku la). Mungkin ramai yg menjangkakan Spain akan ke final. Tapi Itali, seriously x sangka... terutamanya peminat kat Malaysia la. Kalau peminat kat Itali comfirm dorg kata mmg Itali layak ke Final Euro 2012. Tapi dari 'random survey' yg dilakukan oleh 1 station radio ni kate, since start Euro 2012 9 Jun lepas, ramai yg menjangkakan pasukan Germany layak ke final vs Spain. Aku xnk cite psl Germany kat sini, kalu nk tahu psl Germany, next post la ye.he3. Aku nk fokus pada 2 org kat atas tu...

Final Euro 2012 pada persepsi aku adalah perlawanan antara 2 penjaga gol terbaik dunia.
Gigi Buffon VS Casillas.

Buffon memang pada aku antara penjaga gol terbaik dunia. Terbukti musim lepas bila Juventus berjaya mengharungi liga tanpa kalah sepanjang musim 2011-2012. Yang pastinya Buffon menjadi salah sorg tunjang kepada kejayaan Juventus ni... Euro ni pun Buffon dh membuktikan yg dia antara penjaga gol terbaik sbb dapat save penaalti Ashley Cole, (walaupun penalti die lemah..he3)

Casillas, penjaga gol Real Madrid. Kapten Real Madrid n Kapten Spain pada World Cup Edisi 2010 n Euro Edisi 2008. Kaliber beliau sukar disangkal. Memang hebat. Menjadi Kapten kepada pasukan Juara. Real Madrid juga juara La Liga 2012. tapi mampukah Casillas sekali lagi mengemudi Spain utk memenangi Euro 'back to back'.

Final Euro 2012 kali ini pasti memperlihat kehebatan 2 penjaga gol hebat dunia. Sebabnya... Jom aku senaraikan sebabnya...
1. Barisan pertahanan Spain xde Puyol, so ada ruang kelemahan pada aku. Ramos bukan pilihan tepat isi barisan CB Spain. tp dh xde pilihan, Albiol pun injured. So harapan Spain comfirm pada ketangkasan Casillas.
2. Barisan pertahan Itali pun mmg kurang hebat sjak berakhir zaman Nesta dan Maldini. Abate pun injured, so, Buffon mjadi benteng akhir Itali kekang serangan Spain.
3. Itali will play their true game... Defensive game + great counter attack. Balotelli will be target man, Pirlo will run the midfield. So, defend Spain comfirm carca marba mlm ni... Kaliber Casillas diperlukan.
4. Spain - short pass, midfield bole jd striker. game play barca + madrid. Mmg awesome game dari midfield to forward. defend Italy mesti sakit hati. Buffon la harapan Italy kawal gawang dorg..

 Cukupla ulasan aku... Kita  tggu sape juara Euro 2012. InsyaAllah could be 1 of the best final or... the worst.

so, c u then... next post esok InsyaAllah...
Assalamualaikum.
Firhan77


No comments:

Post a Comment